[Release] Epoch All Salvage Vehicles Script v.1.0 (German & English)

MdF All Salvage Vehicles v.1.0 [Release 24.08.2013]









Difficulty:
Easy = Blue <10


In German and English



German:Folgende Programme werden benötigt:
English: The following programms are requiered:
PBO Manager (http://www.armaholic.com/page.php?id=16369)
Notepad++ (http://notepad-plus-plus.org/)


German:Bitte installiert diese Programme da sie zum Modifizieren benötigt werden
English:Please install the programms because you need them to customize the script.







Step 1:
German: Diese Anleitung gilt für einen Epoch Server v. 1.0.1.5 (andere Versionen gehen mit sicherheit auch).

English: This tutorial is for a Chernarus server it is possible that it works for other servers too but I didn't tried it till now.





Step 2:
German: Aus dem MPMission ordner vom Server kopiert ihr eure Mission auf den Desktop die wie folgt heisen kann "DayZ_Epoch_11.Chernarus" (für Taviana DayZ_Epoch_13.Tavi)

English:
From the server MPmission folder you have to copy the following file : "Dayz_Epoch11.Chernarus" ( for Taviana map Dayz_Epoch_13.Tavi)





Step 3:
German: Öffnet mit dem PBO Manager in dem Ordner (für Steam Benutzer): C:/Programme/Steam/SteamApps/common/arma2 Operation Arrowhead/@DayZ_Epoch/addons
die Datei "dayz_code.pbo", indem ihr doppelklick mit der Maus auf die Datei macht. (Vorraussetzung ist das ihr PBO Manager installiert habt)
Es sollte nun der PBO Manager aufgehen dort einen doppelklick mit der Maus auf "dayz_code.pbo"


English
:
Open the "dayz_code.pbo" file which you can find (for steam users) in : C:/Program Files/Steam/SteamApps/common/arma2 Operation Arrowhead/@DayZ_Epoch/addons





Step 4:
German: Folgenden datei werden mit Rechte maus klick - "Extract" aus dem paket kopiert:
init/compiles.sqf
compile/fn_selfActions.sqf


English: Now (you need to install pbo manager) the PBO Manager should be open and doubleclick on "dayz_code.pbo". The following files you have to "extract" with rightmouse click:
init/compiles.sqf
compile/fn_selfActions.sqf
 
Last edited:
German Script bearbeitung:
English: Script modification:






Step 5:
German: Die init.sqf aus eurem Mission ordner (DayZ_Epoch_11.Chernarus) vom Server wird wie folgt modifiziert mit dem Notepad++ Editor:

English: The init.sqf from your mission folder (server) "Dayz_Epoch_11.chernarus" you need to modify with Notepad++ Editor


German: Es ist bei mir in der Zeile: 39
English: Starting in line: 39
Code:
call compile preprocessFileLineNumbers "\z\addons\dayz_code\init\compiles.sqf";                //Compile regular functions
to
Code:
// call compile preprocessFileLineNumbers "\z\addons\dayz_code\init\compiles.sqf";                //Compile regular functions
call compile preprocessFileLineNumbers "compiles.sqf";                //Compile regular functions





Step 6:
German: Die compiles.sqf auf eurem Desktop wird wie folgt modifiziert mit dem Notepad++ Editor:
English: The compiles.sqf you also need to modify with Notepad++:


German: Es ist bei mir in der Zeile: 17
English: Starting in line: 17

Code:
fnc_usec_selfActions =        compile preprocessFileLineNumbers "\z\addons\dayz_code\compile\fn_selfActions.sqf";        //Checks which actions for self
to
Code:
//fnc_usec_selfActions =        compile preprocessFileLineNumbers "\z\addons\dayz_code\compile\fn_selfActions.sqf";        //Checks which actions for self";
fnc_usec_selfActions =        compile preprocessFileLineNumbers "fn_selfActions.sqf";        //Checks which actions for self
 
Last edited:
Step 7:
German: Die fn_selfActions.sqf auf eurem Desktop wird wie folgt modifiziert mit dem Notepad++ Editor:
English: The fn_selfActions.sqf you also need to modify with Notepad++:

English: bei mir in Zeile: 430
English: Starting in line: 430
Code:
_menu1 = dayz_myCursorTarget addAction ["Salvage Vehicle", "\z\addons\dayz_code\actions\salvage_vehicle.sqf",_cursorTarget, 0, true, false, "",""];
to
Code:
// _menu1 = dayz_myCursorTarget addAction ["Salvage Vehicle", "\z\addons\dayz_code\actions\salvage_vehicle.sqf",_cursorTarget, 0, true, false, "",""];
_menu1 = dayz_myCursorTarget addAction ["Salvage Vehicle", "salvage_vehicle.sqf",_cursorTarget, 0, true, false, "",""];






Step 8:
German: Erstellt eine datei die sich nennt: salvage_vehicle.sqf und fügt folgendes hinein:
English: Create a file which is called: salvage_vehicle.sqf and add this in it:


############## CODE ##############
KLICK: http://pastebin.com/2BATXiqQ
############## CODE ##############






Step 9:
German: Nun Speichert ihr alle Dateien ab
English: Now you have to save all your files.






Step 10:
German: In dem Mission ordner (DayZ_Epoch_11.Chernarus) vom Server kopiert die Datein vom Desktop nun Hinein:
compiles.sqf
fn_selfActions.sqf
salvage_vehicle.sqf


English: In the mission folder "Dayz_Epoch_11.Chernarus" (server) you need to add and copy the files you modified into it:
compiles.sqf
fn_selfActions.sqf
salvage_vehicle.sqf
 
Last edited:
Step 11:
German: Nun löscht ihr in eurem MPMission ordner auf eurem Server die Mission "DayZ_Epoch_11.Chernarus" (jenachdem wie die Mission heist) und kopiert eure Modifizierte Mission hinein.
English: Delete the file which is in the MPmission folder which is on your server the Mission "Dayz_Epoch_11.Chernarus" and paste the copied file in here.




German: Nun könnt ihr ohne an denn Vehicle Parts schaden zu machen alles abbauen.
English: Now you can salvage all vehicle parts starting from 0% damage




Feindflug
 
Last edited:
Back
Top